zondag 22 april 2012

Fijnaart en Willemstad

Dagje uit naar twee plaatsen waar ik nog nooit was geweest: Fijnaart en Willemstad. Doel van dit uitstapje was Museum Van Lien in Fijnaart, waar vandaag voor het laatst de tentoonstelling 'Mart en de mensen van Moermont' te zien was: ruim 200 portretten van bewoners van verpleeghuis Residentie Moermont, geschilderd door Mart Franken. Prachtige portretten! Ik was erg onder de indruk. Jammer dat er geen boekje van was, maar ik heb me door deze portretten wel laten inspireren bij het schilderen van mijn Zondagse Zelfportret. Niet in olieverf (daar had ik geen geduld voor), maar in aquarel.
Ik wou dat ik het zo kon als Mart Franken...

A day trip to two places I had never been to before: Fijnaart and Willemstad. The reason for this trip was Museum Van Lien in Fijnaart, to look at more than 200 portraits, painted by Mart Franken. Very impressive! These portraits inspired me to paint my Sunday Self-portrait today. Not in oil paint (no patience for that), but in watercolours. 
I wish I could paint like Mart Franken...



Na het museumbezoek wilden we graag op een leuke plek een kopje koffie drinken. De dame van het museum raadde ons Willemstad aan, een vestingstadje waar ik zelfs nog nooit van had gehoord, behalve dan als hoofdstad van Curaçao (ja, ik schaam mij nu want het was er heel mooi). Vanaf een zonnig maar winderig terras, maakte ik mijn omgevingsschets voor vandaag.

After the visit to the museum, we wanted coffee. Preferably at a nice spot. The lady at the museum told us Willemstad would be just that. I'm ashamed to tell you I had never even heard of this place (except as capital city of Curaçao), for it was very nice indeed. We drank coffee and had a sandwich in wind and sunshine, while I did this quick sketch.

1 opmerking:

  1. kom ik je op mn site tegen Tineke!
    Leuk wat je over mn werk schrijft!
    Hartelijke groet,Mart
    www.martfranken.nl

    BeantwoordenVerwijderen