zondag 25 februari 2024

U

Anders dan bij de vorige paar letters van het Alfabet-project, kon ik deze week voor de letter U in het begin niet veel meer verzinnen dan ‘ui’ en ‘uitstapjes’. Ik leed duidelijk aan uitstelgedrag en verzon allerlei uitvluchten om maar niet te hoeven beginnen aan de illustratie voor deze week. Het lijkt wel steeds moeilijker te worden om iets te creëren, hoe verder ik vorder in het alfabet. Op vrijdag noemde iemand het woord ‘uitdaging’ en toen kreeg ik een idee: ik besloot om tot de dag van de deadline te wachten, deze middag dus, en mezelf dan met een timer een uur de tijd te geven om iets te maken. Misschien dat een beperkte tijdsduur en een gevoel van urgentie ervoor zouden zorgen dat het toch nog goed kwam. Ik experimenteerde met het uitvloeien van inkt op nat papier en het weer uitvegen van geschilderde penseelstreken, allemaal geïnspireerd op woorden die met een U beginnen. Er kwam inderdaad een illustratie af, maar ik ben nog niet enthousiast. Misschien is de illustratie niet ‘uniek’ genoeg en lijkt-ie teveel op dingen die ik al eerder heb gedaan. Ik overweeg nog om misschien iets te proberen met het uitknippen van vormen of het maken van een bijzondere uitsnede uit dit beeld. Komende week is een geplande pauze-week, dus ik vind vast wel ergens nog een uurtje de tijd om te experimenteren met de letter U...

Unlike some of the previous letters for the Alphabet Project, I couldn't think of many words for the letter U this week. I kept pushing it forward in the week and didn't start on the illustration until this afternoon: then I decided to turn this into a challenge for myself and set a timer for one hour to create something – anything – for the letter U. Not particularly happy with the result; maybe it is not ‘unique’ enough to my taste, but as next week is a planned break from the project I should be able to find another hour somewhere to give this another try.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten