zaterdag 3 september 2022

Krijtjes

Vandaag kreeg ik onverwacht een leuk cadeautje: een doosje met 24 Poolse kinderkrijtjes. Het is een soort vetkrijt, maar dan iets harder en minder vettig. Die moest ik natuurlijk meteen uitproberen! Ik maakte eerst een kleurenvoorbeeld voor mezelf, achterin mijn schetsboek, en daarna probeerde ik de krijtjes uit op enkele pagina's in mijn kunstenaarsboek. Ik tekende o.a. over een achtergrond van acrylverf heen, over bruin inpakpapier dat ik had ingeplakt en over eerder gemaakte sjabloondrukken. Kortom: lekker gespeeld en de krijtjes vind ik helemaal super! Die gaan voortaan mee als ik ergens ga zitten tekenen! Wel nog even een stevig(er) doosje vinden ervoor, want ik heb er nu al eentje gebroken in mijn enthousiasme (te hard getekend...).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten