maandag 14 maart 2022

Kunstenaarsboek

Ze zijn in de meeste kringloopwinkels volop te vinden: oude, gebonden boeken met een redelijk goede kwaliteit papier. Ik verzamelde er zo een handjevol van verschillende formaten om te transformeren tot ‘kunstenaarsboek’: sommige pagina's laat ik intact, over grote lappen tekst smeer ik bijvoorbeeld een laagje gesso of restantje acrylverf, of ik plak er stukjes papier in. Zo krijg ik een heel eigen schetsboek om later in verder te gaan werken (op de bewerkte pagina's kan ik tekenen, schilderen of collages maken).
Drie grote voordelen hieraan: 1. je hoeft niet meer bang te zijn voor het witte vel papier want er staat al iets in, 2. het kost bijna niets en 3. oude boeken die anders weggegooid zouden worden, krijgen nu (samen met alle restjes verf en papier) een tweede leven als uniek kunstenaarsboek!

Een van mijn boek-vondsten.

Enkele pagina's bewerkt met acrylverf.

Restjes papier inplakken (links) kan ook,
of overgebleven verf van je palet in het kunstenaarsboek smeren (rechts).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten