maandag 29 maart 2021

Balfolk op de bank

De cd van de folkband BmB is nu officieel uit! Hij gaat gepresenteerd worden tijdens het online-festival "SofaFolk" op zaterdag 3 april aanstaande, maar je kunt hem ook alvast bestellen bij Wouter Kuyper via deze link: https://wouterkuyper.peggypay.com/ of alvast enkele tracks beluisteren op Spotify via deze link: https://open.spotify.com/artist/2U4rFxllWtwIckUJAaoSAL

 
 

 
Dus dan kan ik nu eindelijk ook mijn ontwerp laten zien :-)
Ik plaatste op dit blog al eerder een soort cliffhanger en een link naar de website van BmB, waar leuke stukjes staan over alle medewerkers (ook over mij!).
De basis voor de illustraties van deze cd is een paar jaar geleden ontstaan tijdens een weekend werken met grafische technieken. De figuurtjes zijn geïnspireerd op figuren uit schilderijen van Jheronimus Bosch. Ik maakte toen een kort blog-vervolgverhaal hiervan. Je kunt hier de eerste aflevering teruglezen (en van daaruit evt. verdergaan naar de volgende 4 afleveringen als je het hele proces wilt zien). Voor BmB bewerkte ik de beelden nog verder in de computer en combineerde ze met foto's van houtstructuren en confetti.


De sjablonen waarmee ik de figuurtjes heb gedrukt.


Het uiteindelijke ontwerp van voor- en achterkant van de cd-hoes.

Het gedrukte resultaat: voorkant en cd.

Binnenkant van de hoes, met flarden uit de liedteksten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten