maandag 13 maart 2017

Miniatuurorkest

Omdat bepaalde muziekinstrumenten in het MIM voor mij iets te gecompliceerd waren (zie blogbericht van gisteren), zocht ik iets anders om te schetsen in het museum. En toen vond ik een miniatuurorkest: een vitrinekast vol met beeldjes van ongeveer 12-15 centimeter hoog. Elk met een schattig muziekinstrument en prachtig gemaakt, inclusief karakteristieke houdingen en gezichtsuitdrukkingen en gedetailleerd tot aan de handjes en vingers toe. Gemaakt omstreeks 1850, volgens het bordje dat erbij hing. Ik hing een hele tijd boven de vitrine met mijn schetsboek en maakte van verschillende figuurtjes een eigen versie op papier. En nu liggen die tekeningen netjes geprint op mooi papier te wachten totdat ik tijd heb om ze in te kleuren :-D. Wordt absoluut vervolgd dus!

Because certain musical instruments at the MIM were a bit too complicated for me to sketch last Saturday, I was searching the museum for something else. Then I found a miniature orchestra: a cabinet full of little figurines, each with their own musical instrument. Skillfully made in detail (with even very characteristic facial expressions) around 1850. So, I hovered around the display cabinet for a while with my sketchbook and made my own version of various little musicians on paper. Now I have scanned and printed these drawings and they are waiting for me to find some time to add color :-D. To be continued for sure!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten