zaterdag 12 mei 2012

Dagje uit

O jee, ik was een weekendje weg en meteen loop ik achter! Zaterdag ben ik een dagje naar Rotterdam geweest. Ik begon mijn dagje uit in de 'boekenhemel' van Selexyz Donner. Het is me nog nooit gelukt om daar zonder aankopen weer naar buiten te lopen. Ook nu niet dus :-D
Daarna ging ik naar de Kunsthal, waar ik een tentoonstelling zag van Chuck Close: enorme portretten in allerlei druktechnieken. Zeer indrukwekkend en erg de moeite waard als tentoonstelling, met tussenfasen en proefdrukken ook heel interessant voor wie van grafiek houdt. Als je nog wilt gaan kijken, moet je wel opschieten; het duurt nog maar tot en met 20 mei!
Mijn dagje uit eindigde met een gezellige lenteborrel in de voorjaarszon. Geen tijd en gelegenheid voor een inkt-tekening op deze dag, maar wel een schetsboek-schets onderweg in de trein (technisch gezien tóch een inkt-tekening, met watervaste fineliner...).

Saturday I went to Rotterdam to look at (and buy!) books in my favorite bookstore Selexyz Donner, admire the portrait prints of Chuck Close in the Kunsthal and go to a spring-drink. There was no time or opportunity for an ink-drawing, except for a quick sketch with fineliner in the train on the way.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten