dinsdag 16 juli 2024

Nieuwe aanpak

Terug van vakantie en weer lekker aan het werk (kunst maken dus, in mijn geval!). Na het Alfabetproject, waarbij ik elke week een illustratie afrondde en zo in ongeveer een half jaar een boek maakte, besloot ik het nu eens anders aan te pakken. Mijn nieuwe project heb ik grofweg ingedeeld in drie fasen: 

Fase 1 was de inspiratie-fase: de laatste weken heb ik van alles verzameld wat op de een of andere manier mijn aandacht trok. Ik bezocht een hele reeks musea, maakte foto's en schetsen ter inspiratie en kocht allerlei afgedankte troep in kringloopwinkels. Hieronder een selectie van mijn aankopen: plastic onderzetters, keukengerei, schaaltjes, bakjes... en dit wordt nu het materiaal waarmee ik in Fase 2 afdrukken ga maken; druksels die ik dan uiteindelijk in Fase 3 zal gaan samenvoegen als grote collage(s). 

Van de plastic onderzetters maakte ik een paar weken geleden al afdrukken en zo kreeg ik mooie structuren. Benieuwd wat de rest zal gaan opleveren!

I have started a new project! After the Alphabet Project, in which I finished an illustration every week, I decided to do things differently this time. My new project is basically divided into 3 phases: Phase 1 was the inspiration-phase, when I collected things and images that drew my attention and sparked my imagination. In this phase I visited a lot of museums, took pictures, made sketches and bought all kinds of worthless things in secondhand stores. With these materials I will make prints in Phase 2, which will come together as one or more large collages in Phase 3. Excited to see what will emerge!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten