maandag 23 november 2020

Penning

Net toen de eerste corona-uitbraak in Nederland toeslag, ging de burgemeester van Sittard, Sjraar Cox, met pensioen en werd hem het ereburgerschap van de gemeente toegekend. Daarbij ontving hij een erepenning die ontworpen was door mij! Helaas is dit nieuws toen wat op de achtergrond verdwenen vanwege alle berichtgevingen rond corona, maar nu kreeg ik alsnog de gelegenheid om de penning uitgebreid te fotograferen. Een kans die ik natuurlijk niet aan me voorbij wilde laten gaan: nu kan ik toch de munt hier laten zien. Het ontwerp is gebaseerd op de skyline van de stad Sittard, aangevuld met markante herkenningspunten uit Geleen en Born en enkele symbolische elementen. Enfin, de hele uitleg is hieronder te lezen, zoals het op de banderol rond het doosje met de munt staat.





 
Foto: Gemeente Sittard-Geleen

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten