donderdag 29 augustus 2019

Bosch in 3D

Vorig jaar heb ik mij laten inspireren door schilderijen van Jheronimus Bosch voor het maken van muzikale doedelzak-monstertjes in sjabloondruk.
Nou was ik vorige week een dagje in Brugge, en daar liep ik bij toeval langs Musea Sculpta (Mariastraat 10). Daar heeft men schilderijen van Jheronimus Bosch, Jan van Eyck en Hans Memling op een moderne manier nieuw leven ingeblazen: de wanden van het museum zijn gevuld met reliëfsculpturen van gips, gebaseerd op afbeeldingen uit de oude meesterwerken. Een audio-tour vertelt je alle bijbehorende symboliek.
Natuurlijk was ik vooral geïnteresseerd in de muziek-monsters van Bosch. Hieronder een paar foto's die ik in het museum nam, samen met de bijbehorende schilderij-details. Natuurlijk maakte ik er ook nog een snelle schets!

Website van het museum: www.museasculpta.be






En mijn eigen muzikale monstertjes:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten