maandag 13 november 2017

Hergebruik

Tijdens het opruimen van mijn atelier kom ik regelmatig tekeningen tegen die ik niet goed genoeg vind om te bewaren, maar waarvan ik het ook jammer vind om ze zomaar weg te gooien (al was het maar omdat ik dat zonde vind van het papier). Dus heb ik een stapel oude modeltekeningen in kleinere vellen gesneden en gevouwen en daar weer ‘nieuwe’ schets-schriftjes van gemaakt. Vaak zijn er nog grote delen van het papier blanco en dus prima opnieuw te gebruiken. Maar het is ook best leuk om door een deel van een oude tekening heen te tekenen; soms geeft dat verrassende resultaten.

I made some ‘new’ sketchbooks out of old figure drawings that weren't good enough to keep. Nothing wrong with the paper however: large portions of it were still unused, and making new drawings on top of old ones can give some surprising results.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten