woensdag 1 februari 2012

Februari-plan

Nu ik mijn januari-voetenmaand heb volbracht, bedenk ik me ineens dat ik nog heel veel voet-mogelijkheden niet heb uitgeprobeerd. Ik heb bijvoorbeeld de ballet- en dansvoeten nog niet getekend, geen kinder- of babyvoetjes, geen weglopende voeten en naar mijn idee veel te weinig schoenen… Maar voor nu ben ik even klaar met de voeten.
Ik moet eerlijk toegeven dat het na een maand vol voeten verleidelijk is om weer terug te keren naar de zelfportretten. Daar had ik op de een of andere manier toch meer mee. Maar er zijn nog zoveel andere onderwerpen die ik graag (beter) zou willen tekenen. En het plan voor februari ligt eigenlijk een beetje ‘voor de hand’: ik ga een maand lang handen tekenen!
Om te beginnen mijn eigen linkerhand: blinde contourtekening in balpen met daar doorheen een omtrek van mijn linkerhand met een iets donkerder pen.

After finishing the January-footmonth, I realize there are still a lot of foot-possibilities that I didn't try. I didn't draw the ballet- or dance-feet that I wanted, I didn't draw any children's feet, no feet walking away from me, and far too little shoes… But for the moment I'm done with feet.
I have to admit it is tempting to go back to the self-portraits. They were more 'me’, if you know what I mean. On the other hand: there are so many more things that I would like to draw (better), I thought of a new plan. Maybe you guessed it already: this February I'm drawing hands!
To begin with: my own left hand. A blind contourdrawing in ballpoint with a real contour of the same hand drawn through it in a slightly darker blue.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten