woensdag 3 augustus 2011

Niet mijn dag?

Een vlot portretje in acrylverf, dat leek me wel eens leuk. Maar daar moet ik duidelijk nog wat meer op oefenen…

De verf wil niet echt wat ik wil; hoe meer ik erop smeer, hoe rampzaliger het wordt. Dan maar met inkt eroverheen: nóg erger! Op aanraden van Manlief laat ik de boel even drogen en ga boodschappen doen. Bij terugkomst probeer ik mijn werkstukje nog te redden door er met potlood in te tekenen. Beetje braaf.



Meer inkt. Bah! Ik ben het helemaal zat nu en smeer het hele portret vol met zinkwit. Hm. Best oké, maar een beetje té wit, vind ik. Ik ga er met zwarte balpen over. 'Wat heb je nu gedaan?' roept Manlief uit. 'Ik vond het net leuk zo, met dat wit.' Zucht. Ik knoei nog wat met potlood, een laatste laagje zinkwit en dan geef ik het op voor vandaag. Morgen nieuwe poging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten