dinsdag 21 juli 2020

Fotoboek

Vorige week ontving ik opeens een mailtje van de Fotofabriek met de vraag of ik een fotoboek zou willen testen. Dat kwam toevallig heel goed uit, want ik was net aan het bedenken hoe en waar ik het poëzie-illustratie-boek-project zou kunnen laten proefdrukken en ik was ook wel benieuwd of dat in de vorm van een fotoboek kon.
Dus maakte ik een vormgeving op A4-formaat. Omdat mijn fotoboek geen standaard boek met foto’s moest worden, maar een verzameling teksten met illustraties, deed ik de opmaak in InDesign. Gelukkig kon ik het geheel uploaden als pdf!


Vandaag is het boek gearriveerd en ik ben er ontzettend blij mee! Het ziet er heel netjes uit en het is zo fijn om doorheen te bladeren; als grafisch vormgever ben ik er natuurlijk wel aan gewend om mijn werk in druk te zien, maar dit boek is iets heel persoonlijks, dus dat voelt toch anders. Het heeft een harde kaft met bedrukking en stevig wit papier binnenin

.






Veel dank dus aan de Fotofabriek!

Wil je zelf een fotoboek maken, dan vind je hier de website:
https://www.fotofabriek.nl/



En ze bieden natuurlijk ook nog allerlei andere producten, zoals bijvoorbeeld het drukken van een foto op canvas (wat ik ook best wel eens zou willen testen...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten