zondag 11 augustus 2024

Digitale collage

Toen ik gisteren mijn foto's van Schotland aan het uitzoeken was om hier iets te kunnen plaatsen, zag ik de afwrijfsels die ik ter plekke had gemaakt van de rotsen met nieuwe ogen. Ik had die schets misschien moeten bewaren en moeten laten zoals hij was, of er de huisjes van Pittenweem nog met een lijntekening overheen kunnen zetten, denk ik nu. Maar op dat moment was het erg winderig en was er gewoon geen gelegenheid om alle velletjes papier netjes naast elkaar uit te spreiden om rustig te bekijken.

When I was going through my Scotland pictures yesterday to select something for this blog, I saw the rock rubbings that I made there with new eyes. Maybe I should have left this sketch like it was, or maybe I should have made a line drawing of the Pittenweem cottages on top of it while I was there. That's what I'm thinking now. But on location it was very windy and it just wasn't possible to lay out all the sketches to look at them properly.

Dus toen ik bezig was op locatie, met vetkrijt en aquarel en water en wind, gebruikte ik stukjes van de gemaakte schetsen om over de zwart-wit lijntekening te plakken (die bij nader inzien ook best leuk was op zich). Uiteindelijk veranderde de lijntekening in de collage die ik gisteren plaatste en verdwenen alle overgebleven papiersnippers weer terug in de oud-papierbak waar ik ze ook uit had gehaald.

So instead I used some parts of the rubbings and watercolor sketches as basic materials for collage, on top of the blind contour sketch that I had already made of the houses. So this sketch eventually changed into the collage that I posted yesterday and all the leftover scraps of paper went back into the paper bin where I had pulled them out of in the first place.

Gelukkig had ik de foto's nog en daarmee kon ik onderstaande digitale collage maken, gecombineerd met een foto van een mooie Schotse lucht!

Luckily I did still have these pictures and with those, combined with one of a nice Scottish sky, I could make the digital collage below!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten