zondag 31 maart 2024

X+Y

Omdat ik in het Nederlands bijna geen inspirerende woorden kon bedenken die beginnen met de letters X en Y, besloot ik voor deze twee letters van het alfabetproject weer een gecombineerde illustratie te maken. Ik had nog een stukje grafiek-papier liggen en dat was ook meteen het eerste waar ik aan moest denken: een grafiek met een x-as en een y-as. En een y-splitsing, dat ook. Op dit punt in mijn alfabetproject sta ik zelf ook een beetje op een splitsing van wegen, figuurlijk dan. Het project is bijna ten einde. Enerzijds voelt het als een opluchting en een overwinning: het is bijna klaar, bijna afgerond, bijna helemaal gelukt om een half jaar lang een illustratie per week te maken! Maar aan de andere kant is het ook jammer dat het bijna afgelopen is. Zal ik een nieuw (alfabet-)project starten, meteen erachteraan? Of eerst even pauze nemen? Of iets heel anders gaan doen nu? Gelukkig heb ik in elk geval nog een week om daarover na te denken!

Because I could hardly think of any inspiring Dutch words beginning with the letters X and Y for my Alphabet Project, I decided to combine these two letters into one illustration. I had a leftover piece of graph paper and thought of a graph with an x- and y-axis. Or a Y-junction of roads to choose from. Figuratively speaking, I'm also at a kind of Y-junction right now: the project is almost finished, I almost succeeded in making an illustration every week for half a year! An accomplishment to be proud of on one hand, but on the other it feels kind of empty: what to do next? Should I start all over again once the alphabet is complete, or begin something completely different? Anyway, I have at least one more week to think about this!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten