zondag 3 maart 2024

U opnieuw

In de afgelopen week ben ik toch nog even aan de slag gegaan met de illustratie voor de letter U, waar ik vorige week niet helemaal tevreden mee was. Ondanks dat ik het spannend vond – de illustratie was tenslotte al klaar en best o.k. – besloot ik toch te gaan voor ‘uitsnijden’ en ‘uitkaderen’: ik sneed de illustratie in vrij willekeurige vormen. Daarna begon ik op een nieuw vel papier met inkt die ik liet ‘uitvloeien’ en verf die ik weer ‘uitveegde’. Daar overheen plakte ik de uitgesneden vormen en tot slot zette ik er nog een sjabloondruk overheen. Beter!

During the previous week I worked some more on the illustration for the letter U of my Alphabet Project, which I wasn't completely happy with: I decided to cut up the finished illustration (which was scary!) and started over with ink, paint, collaging the cut-out shapes onto that and ending with a stencil print on top. Better!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten