vrijdag 15 maart 2024

Vogels

Zoals ik zondag al liet zien, was de illustratie voor de letter V van mijn alfabetproject bijna per ongeluk ontstaan zonder er veel over na te denken. Hier is niets mis mee natuurlijk, maar nader inzien vond ik dat persoonlijk toch weer te gemakkelijk, dus heb ik nog een tweede illustratie gemaakt; dit keer met meer intentie. Ik begon met vouwen in een stukje papier, die bijna verdwenen toen ik het had opgeplakt. Ik voegde er een paar vensters van vensterenveloppen aan toe. Daarna werkte ik met vlekken, vegen en verf. Tot slot maakte ik er een afdruk overheen van een linoleumsnede van lang geleden: een zwerm vogels.

Like I posted here before, the illustration for the letter V of my Alphabet Project almost came about by accident, without really thinking a lot about it. Of course there is nothing wrong with that, but on second thought it did feel somewhat too easy for me. So I made this second image with more intention.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten