maandag 30 september 2024

‘Presents’

Het paneel waarvan ik eerst dacht dat het hopeloos mislukt was, is nu zo goed als klaar en onverwacht leuk geworden! Ik ben nu bezig met de laatste afwerk-dingetjes zoals het bijwerken van de randen en het aanbrengen van een of twee laagjes vernis. En het moeilijkste van alles: het bedenken van een passende titel. Ik dacht eerst aan ‘Cadeautjes’, omdat er allerlei verrassingen onder de witte verf bleken te zitten. Maar de voorgaande panelen uit deze serie gaf ik allemaal een Engelse naam, dus misschien wordt het ‘Presents’. Wat ik daar leuk aan vind, is dat het ook nog meerdere betekenissen kan hebben die allemaal wel bij de afbeelding passen; je kunt er van alles in zien. 

My almost-ruined painting is suddenly almost finished now! There are just a few small jobs left to be done, like finishing the edges and adding one or two protective layers of varnish. And the most difficult job of all: coming up with a fitting title. Possibly I will name it ‘Presents’, because of the happy surprises that were hidden beneath the white paint and because of what else could be present for who wants to see it.

Mixed-media collage; formaat 80x80 cm.

Mijn favoriete detail: dit mannetje was er opeens vanzelf!

Bezig met vernissen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten