dinsdag 24 september 2024

99 dagen

Als ik goed heb geteld, zijn er vanaf vandaag nog 99 dagen in 2024. Het leek mij leuk om een ‘100-dagen-project’ te doen met de laatste honderd dagen van het jaar, maar gisteren was ik het vergeten... Het worden er dus 99. Elke dag een klein tekeningetje met een restje papier als uitgangspunt, dat is het plan. Om mezelf eraan te herinneren, heb ik 99+1 geeltjes op de muur geplakt. Als het goed is, wordt er daar elke dag eentje van vervangen door een tekening. Nu ik alle papiertjes bij elkaar zie, zijn het er toch wel heel veel! Maar ik hou wel van een uitdaging. Onderaan zie je tekening 1.

PS Het idee van een 100-dagen project is niet van mezelf en ook niet nieuw. Het laatste zetje dat ik nodig had om zelf ook eens zoiets te proberen, kreeg ik toen ik een filmpje zag van de Nieuw Zeelandse kunstenares Rhiannon James. Zij maakte een boekje van haar 100-dagen project, dat te bestellen is als paperback of als e-book. De paperback staat op Amazon. De link naar het e-boek vind je hier: https://ko-fi.com/s/98db524e8c

If I counted correctly, there are 99 days left in 2024. It seemed like a fun challenge to do a ‘100-day-project’ with the last hundred days of this year, but somehow I forgot about it yesterday... So it will be 99. A small drawing each day, using a leftover scrap of paper, that's the plan. To remind myself, I put 99+1 Post-Its on the wall. If I can keep up, a drawing will replace one of those every day. Looks like a lot when you see 100 pieces of paper together like this! But it also looks like a fun challenge. Here is drawing number 1 (below).

PS I was inspired to start this project by Rhiannon James. She did 100 days of drawing and made a book about it. Here is the link: https://ko-fi.com/s/98db524e8c





Geen opmerkingen:

Een reactie posten