woensdag 4 mei 2022

Stiftgedichten

Zo heet het officieel, het maken van gedichten door dingen weg te strepen uit bestaande teksten. Het staat zelfs op Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stiftgedicht
Persoonlijk vind ik ‘streepgedichten’ ook wel een mooi woord, maar tijdens een korte zoektocht op het internet zag ik dat de meeste mensen niet gewoon de ongewenste woorden wegstrepen, maar de rest van de pagina vaak helemaal zwart maken. Er schijnt ook gepland en geschetst te worden met potlood voordat de stift eraan te pas komt. Zelf vind ik het juist leuk om gewoon te beginnen met het wegstrepen van alles wat me niet aanstaat. Als bij wonder blijft er dan vanzelf iets leuks over. Hier is nog een van mijn creaties: 

Een woord,
een vage uitroep
verscheen daar,
alomtegenwoordig.
Toen precies
steeg de spanning tot het maximum.

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten