woensdag 6 september 2017

Zeemist

In 2009 verscheen bij uitgeverij Lemniscaat het boekje Zeemist, geschreven door Mariëlle van Sauers en geïllustreerd door mij. Nu hoorde ik vandaag dat het boekje misschien binnenkort niet meer verkrijgbaar is. Wat zou ik dat jammer vinden! Want ondanks het feit dat het alweer 8 jaar geleden is dat ik de tekeningen maakte, ben ik nog steeds trots op het eindresultaat. Het is een prachtig boekje, echt waar, maar met een zwaar onderwerp, dat dan weer wel. Ik breng het hier toch even opnieuw onder de aandacht, voor als je het snel wilt gaan kopen, nu het nog kan ;-)

Dit is de link naar de beschrijving van het boek op de website van Lemniscaat:
http://www.lemniscaat.nl/Jeugd/Kinder-%20en%20jeugdboeken/titels/9789047701897/Zeemist


‘Zeemist is een poëtisch verhaal dat verteld wordt door een meisje dat ongeneeslijk ziek is. Ze vergelijkt de ziekte met een schelp in haar hoofd – een witte, ruwe schelp met een gladde, roze binnenkant. Het meisje vindt de schelp mooi, hij hoort helemaal bij haar. De schelp wordt steeds groter. De schelp en het meisje worden steeds meer één en op een dag is het meisje zelfs helemaal verdwenen.’




Geen opmerkingen:

Een reactie posten