zondag 4 januari 2015

Nieuw en oud

Goede voornemens; ik dacht dat ik ze niet had. Maar de afgelopen dagen kwam er toch iets in me op. Strikt genomen is dit natuurlijk niet echt een goed voornemen, meer een plan om eens een andere stijl van tekenen/schilderen te proberen: rechtstreeks schetsen met verf (aquarel/acryl/olie) zonder eerst lijnen te schetsen met potlood/balpen/fineliner.
Dit is mijn gebruikelijke stijl van tekenen: ik zet eerst snelle lijnen op papier (al dan niet kijkend wat ik precies doe) en daarna voeg ik wat kleur toe.

I tried not to have any good intentions for the new year, but now I found one anyway: I want to start sketching directly in paint, in stead of drawing lines first and then adding color. This is my regular way of sketching:


De eerste pogingen tot nieuwe stijl van werken heb ik al gedaan, met weinig succesvolle uitkomst...
Direct begonnen met aquarelverf, maar ik kon het toch niet laten om naderhand lijnen toe te voegen. Nog steeds lijkt het nergens op; tijd om hieraan te werken dus!

Some first attempts at a new style were not very successful. Couldn't resist adding lines after working with just color and still...




Om toch nog iets fatsoenlijks te kunnen laten zien: hieronder enkele heel oude fotografische landschapjes die ik vond tijdens het opruimen van de kast!
Verf-project wordt vervolgd...

To finish with something decent: below you see a few very old photographic landscapes I found while going through my stuff during the organizing-project last week. Paint-project is to be continued...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten