dinsdag 27 januari 2015

Gieter

Zondag heb ik het mijn cursisten moeilijk gemaakt, maar ik maak het mezelf ook niet altijd makkelijk... Zo vond ik dat ik vandaag bij het modeltekenen wel een extra uitdaging kon gebruiken. Dus inkt in een oude gieter gedaan en opening zo klein mogelijk gemaakt in de hoop met een straaltje inkt uit de gieter te kunnen tekenen. Helaas werden dit óf alleen maar druppels óf meteen een grote plens. Daarom bevestigde ik ook een penseel aan het uiteinde van de gieter om hiermee de druppels wat te kunnen sturen. Dit zijn de voorlopige resultaten na een middagje ploeteren. Voorlopig, want het duurt nog wel even voordat ze droog zijn en in de tussentijd kan er nog van alles gebeuren!

Last Sunday I gave my drawing students some difficult assignments, but sometimes I even do this to myself... This time I thought it would be fun to draw a live model with a large watering-can filled with ink. Here are the results of an afternoon's worth of hard work!







2 opmerkingen: