vrijdag 27 oktober 2023

Schetsboek

Een (deel van) een pagina uit één van mijn schetsboeken (een afgedankte atlas, in dit geval), waarin ik allerlei dingen uitprobeer zonder me druk te maken om het resultaat. Dit stukje vond ik per ongeluk wel mooi geworden, maar daar gaat het niet om. Ik gebruik de schetsboeken vooral voor experimenten en om te ‘knoeien’, naast het werk waar ik op dat moment mee bezig ben en waarvan ik wél wil dat het goed wordt. Door het uitproberen van dingen in diverse schetsboeken, word ik vanzelf minder voorzichtig met het ‘goede’ werk en ontdek ik bovendien soms mooie dingen, wat ook weer een positief effect heeft op het eindwerk. Bovendien wordt het creëren er een stuk leuker door!

This is part of a page out of one of my sketchbooks (in this case: an old atlas), in which I try all kinds of things without worrying about the results. This detail turned out nice by accident, but that's not the point. I primarily use my sketchbooks to experiment and play around, next to the main work of the moment, which I do want to turn out good. Experimenting in different sketchbooks makes me less precious about the ‘good’ work and it also enables me to discover nice techniques. Of course both of these things have a positive effect on the main work, besides making the creation of art a lot more fun!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten