vrijdag 14 juli 2023

Nieuwe schetsboeken

Ik heb altijd meerdere schetsboeken gelijktijdig ‘onder handen’: in verschillende formaten en papiersoorten, en soms voor verschillende functies. Gisteren waren er opeens twee van die schetsboeken vol en dat betekende dat ik vandaag maar liefst in twéé nieuwe mocht beginnen! Vaak begin ik een schetsboek met een zelfportret, dan staat er in elk geval alvast wat in. Vandaag lukten de zelfportretten niet zo naar mijn zin, maar dat geeft niet; dan kan de rest van het schetsboek alleen maar beter worden!

I usually have multiple sketchbooks ‘on the go’ in different sizes and paper qualities, and sometimes even for different purposes. Yesterday two of these sketchbooks suddenly filled up, so today I got to start on two new ones! On the first page, I often do a self portrait. Today's selfies didn't really turn out like I would have liked, but that's alright; this way whatever else I'm going to sketch in my book will probably be better!

Start van een blanco A5-formaat schetsboek.

Start van een kringloopboek als schetsboek, formaat ± A4.

Omdat ik toch al bezig was en wat inkt over had, maakte ik nog snel een derde zelfportret in een ander oud (muziek)boek, waar ik al een poosje in werk. Deze vind ik wel leuk:

Because I had some leftover ink anyway, I quickly sketched a third self portrait in another old (music)book in which I have been working for a while already. This one I do like:

Snelle selfie in oud muziekboek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten