zaterdag 4 april 2020

Raamkunst

Op Facebook zag ik een mooi initiatief vanuit het Vlaamse Mortsel: ‘Kunst vanuit uw kot aan uw raam’. Ze zeggen hier zelf over: Wat dacht je van elke dag een beetje meer kunst in de straat? Een permanente openluchttentoonstelling die groeit naargelang het aantal deelnemers.”

Prima plan, vind ik! Dat moet toch in Nederland ook kunnen? Lijkt me prachtig, als alle creatievelingen iets van hun kunst tentoonstellen op de vensterbank. Zo wordt het land één groot openluchtmuseum, waarin je op je dagelijkse wandeling telkens nieuwe dingen kunt ontdekken.
Dus heb ik vandaag ook mijn raam-galerie geopend. In verband met de beperkte lichtvastheid van sommige materialen, heb ik wel besloten dat elk kunstwerk maar een paar dagen zal blijven staan (want het staat zo ongeveer de hele dag in direct zonlicht). Het voordeel is dan wel, dat de tentoonstelling steeds anders is voor het langswandelende publiek :-)

Voor nu staat er een combinatie monoprint/linoprint met de titel ‘Zondagmiddag’.
Formaat: 50 x 40 cm
Materiaal: ecoline en blockprintinkt (op waterbasis)



Kunst vanuit uw kot aan uw raam in Mortsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten