maandag 28 november 2011

Zwarte bladzijde

Oeioeioei, ik probeerde de plakkerige bladzijde van gisteren goed te krijgen door er eerst met een doekje overheen te wrijven, maar dat maakte het alleen maar viezer, en toen ben ik er met transparante gesso over gegaan. Maar op de een of andere manier had de oostindische inkt niet goed gepakt (tip van Annie voor de volgende keer: gebruik dekzwart (plakkaatverf) i.p.v. O.I.-inkt) en toen ik de gesso erop smeerde, liep het hele zootje uit en werd het één zwarte troep. In een laatste reddingspoging ben ik er nog met een schuurpapiertje overheen gegaan. Dat bracht een klein beetje kleur terug, maar mezelf zie ik nu alleen nog maar als ik de bladzijde schuin in het licht hou. Ach ja, elk boek heeft wel een zwarte bladzijde, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten