maandag 20 november 2023

I en J

Het wilde vorige week niet zo lukken met de letter i. Maar opeens kwam ik op het idee om de letter i te combineren met de volgende letter en kwamen de woorden ‘ijs’ en ‘ijl’ in me op en daarna ook inspiratie, imperfectie en improvisatie. Maar natuurlijk! Dat is waar deze hele uitdaging uiteindelijk om ging: het vinden van nieuwe inspiratie, het loslaten van het idee van perfectionisme en het improviseren met wat er gegeven is. En de regels een beetje ombuigen om het jezelf makkelijker te maken iets te creĆ«ren is geen ‘foetelen’! Er ontstond weer iets: ik werkte nog een week aan de letters i en j tegelijkertijd en deze twee illustraties ontstonden. Ze vullen elkaar prachtig aan en doen me een beetje denken aan Yin en Yang (beetje jammer dat die woorden met Y beginnen...) of misschien wel ‘ik’ en ‘jij’, zwart en wit, tegenpolen die bij elkaar horen.

Last week I wasn't happy with what I made for the letter i of the Alphabet Project, so this week I tried again. I suddenly thought of the combination of the letters i and j and then things started flowing again (ij is often seen as one letter in Dutch). I ended up making two images this week, one for i and one for j, that somehow complemented each other, a bit like Yin and Yang (why oh why is Y not the same thing as IJ?!), black and white, opposites that belong together.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten