zondag 27 augustus 2023

Sint Rosa

Tegelijkertijd was er dit weekend ook het Sint Rosa festival in Sittard. Ik besloot wat kleine kunstwerkjes en (handgedrukte) ansichtkaarten te koop aan te bieden vanuit mijn atelier. Ondertussen heb ik ook gewoon doorgewerkt en heel veel nieuwe ‘druksels’ (vooral sjabloondrukken) gemaakt, geïnspireerd door Sittard en circus. Doordat ik zelf aan het werk was, heb ik helaas geen voorstellingen kunnen bekijken op het festival, maar ik liep er gelukkig wel nét op tijd even rond om de eind-act te zien van ‘L'Homme Cirque’ (David Dimitri): een zeer indrukwekkende wandeling over een strak gespannen staalkabel, hoog boven het festivalterrein. Dat inspireerde mij weer tot het maken van een nieuwe sjabloondruk.

At the same time, there was the festival of Saint Rosa in Sittard. I've been selling some small artwork and (handmade) postcards and meanwhile I was making new prints, mainly inspired by Sittard and circus-themes. Because I was so busy, I couldn't see any of the performances at the festival, but I was lucky enough to witness the impressive finale-act of ‘L'Homme Cirque’ (David Dimitri) walking on a steel cable high above the festival terrain.

Mijn interpretatie van de ‘Luchtloper’.

De foto die ik als referentiemateriaal gebruikte.

Een nog vrijere interpretatie in een van mijn schetsboeken.


Er zijn veel leuke dingen verkocht dit weekend, maar ik heb ook veel nieuws gemaakt!
In de komende week zal ik hier wat nieuw beschikbaar werk tonen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten