donderdag 23 februari 2023

Te ver?

Natuurlijk kon ik weer niet stoppen en toen ging ik te ver: werk verpest!
Of niet?
Ik ging door omdat ik nog niet het gevoel had dat de werken af waren, ondanks dat de details die ik gisteren liet zien er best goed uitzagen. Ik had ze natuurlijk kunnen uitkaderen en zo kunnen laten, maar waarschijnlijk is het toch de bedoeling dat ik nog even doorga. Een aantal stappen die ik tot nu toe maakte, heb ik eens naast elkaar gezet om het hele proces te kunnen overzien (klik op het beeld om het groter te bekijken).

Collage en mixed media op karton. Op het eind (rechtsonder) heb ik het geheel – voorzichtig!– in stukken gescheurd zodat ik hiermee weer opnieuw een collage kan gaan opbouwen.

Mixed media op doek. Het werd veel te modderig (midden onder), dus heb ik het hele ding onder de kraan gehouden en ben ik er met een schuursponsje overheen gegaan. Wat bleef staan is dus puur toeval.

Dit is de huidige fase. Nog wat kleine stapjes nodig, denk ik...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten