dinsdag 26 juli 2022

Atlas

Een nieuw persoonlijk project: een tijd geleden kreeg ik van iemand een oude atlas van Nederland en nu lijkt het mij leuk om die te gaan gebruiken als schetsboek. Het heeft een fijn formaat en een harde kaft, alleen wel vrij glad papier. Het plan is nu om, elke keer als ik ergens naartoe ga, de pagina waar die plaats op staat voor te bewerken met b.v. gesso of acrylverf en dan daar ter plekke een tekening, schildering of collage op te maken. De eerste plek was Enkhuizen, afgelopen weekend. Ik bewerkte de pagina thuis alvast met een combinatie van gesso, acrylverf en linoleum-print-inkt (blockprintinkt). Onderweg tussen Lelystad en Enkhuizen maakte ik vanuit de auto een snel mini-schetsje van het uitzicht en dat heb ik later terug laten komen in de atlas, samen met een boom op de camping en een groepje fantasie-vogels.

Voorbewerken van het gladde papier met gesso en acrylverf.


Snel schetsje onderweg.

Schilderen op de camping.

De voltooide pagina's.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten