maandag 27 juni 2022

Remco

Straattroubadour Remco was jarenlang een begrip in de Sittardse binnenstad, totdat hij vorig jaar plotseling en veel te jong overleed. Sindsdien staan er nog altijd regelmatig bloemen, kaartjes en herinneringsvoorwerpen op de plek waar hij vaak stond met zijn gitaar. Om die reden had de gemeente Sittard-Geleen in samenwerking met cultuurinstelling De Domijnen een oproep gedaan aan kunstenaars uit de regio voor het ontwerpen van een gedenkteken om permanent in het plaveisel te plaatsen. Ik was een van de 14 kunstenaars die een ontwerp indienden. Helaas is de uiteindelijke keuze niet op mijn werk gevallen; het was een bijzondere eer geweest om dit vereeuwigd te zien in roestvrij staal, zoals ik had voorgesteld. Maar nu de uitslag bekend is kan ik mijn ontwerp hier toch laten zien.


Mijn ontwerp voor een gedenk-plaquette voor Remco van de Vorst.

Het formaat zou 60x60 cm worden en mijn voorstel was om dit te laten graveren uit RVS.
Op de foto rechts zie je hoe dit eruit had kunnen zien in het plaveisel van de binnenstad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten