dinsdag 23 juni 2020

Legpuzzeldruk

De afbeelding waarvan ik gisteren een linoprint plaatste, maakte ik ook als "legpuzzeldruk". Dat wil zeggen: elk gekleurd vlak sneed ik uit van karton. Die vlakjes rolde ik stuk voor stuk in met inkt om ze daarna weer allemaal aan elkaar te passen, als een legpuzzel. Op die manier kun je in één drukgang alle kleuren tegelijk drukken en het past altijd! Als je dit zelf wilt gaan proberen, gebruik dan wel drukinkt op oliebasis want inkt op waterbasis droogt te snel (het is nogal een tijdrovend klusje om alle puzzelstukjes in te inkten en netjes weer aan elkaar te leggen). Wil je liever een van mijn druksels kopen? Dat kan! Ik heb er eentje op wit papier en eentje op getint papier, allebei op formaat 70 x 50 cm.
Je vindt ze in mijn Marktplaats-galerie:
https://www.marktplaats.nl/u/tinekes-tekeningen/40537943/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten