maandag 5 juni 2017

Voor en na

Soms werk ik in twee portretsessies (kort) aan dezelfde tekening. Ofwel omdat ik na de eerste keer niet helemaal tevreden was, ofwel omdat ik de tekening (die meestal binnen 5 minuten gemaakt is) niet af vond, of soms ook wel omdat ik geen leeg papier meer heb...
En soms pakt dit goed uit en verbetert zo'n portrettekening enorm door een tweede sessie, maar het kan ook totaal mislukken. Deze tekening is een twijfelgeval, vind ik. Beter geworden, of niet?

Sometimes I rework a portrait in a second (always short) session. Either because the first session was too short for me to finish the portrait, or because I didn't like the result the first time, or sometimes because I just didn't have any more empty sheets of paper...
A second session can improve a sketch, or ruin it. In this case I'm not sure: did it get better, or not?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten