dinsdag 8 november 2016

Een lange weg

Soms is een tekening of schilderij snel klaar, maar het kan ook wel eens lang duren:
Een tijdje geleden begon ik aan een zelfportret met acrylverf op doek. Je kunt de eerste stappen daarvan bekijken in het blogbericht van donderdag 6 oktober. Maar ik liet er een experiment op los en eindigde met een werkstuk waarvan ik niet wist wat ik er verder mee moest. Die stadia zie je in het bericht van vrijdag 7 oktober. Zo zag het schilderij er toen uit:


Nadat het een tijdje stil had gelegen, pakte ik de draad weer op en dit keer ging ik verder met olieverf. Weer een aantal (drastische) stappen verder:






Uiteindelijk kwam ik uit op het onderstaande resultaat, dat me voorlopig wel bevalt; haha, er zit bijna een gevoel van opluchting in:


En hier zie je het hele proces, van begin tot einde. Een lange weg!



Sometimes a painting comes easy, and sometimes you have to go a long way to get somewhere. Above you can see one of those long roads...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten