zondag 15 april 2012

Zondagse zelfportretten

Dit weekend was ik even met andere dingen bezig, waardoor het niet gelukt is met de stadsschetsen. Bovendien vond ik het nog best wel koud... (slechte smoes, ik weet het!)
Om het een beetje goed te maken vandaag extra zelfportretten: twee snelle pogingen waarbij ik (half) in de spiegel keek en een klein schetsje in mijn mini-agendaatje. Deze laatste tekening heb ik geheel blind gemaakt: zonder te kijken en dus ook zonder spiegel, maar door met mijn ogen dicht met één hand mijn gezicht te voelen en met de andere hand te tekenen wat ik voelde.

Doing other things this weekend so the urban sketches had to wait. Besides, I think it's still pretty cold outside... (bad excuse, I know!)
To at least give you something to look at, I did some extra self-portraits today: two quick sketches while looking in the mirror and a tiny sketch in my mini-journal. This last sketch I did totally blind: with my eyes closed I followed the contours of my face with one hand, while drawing what I felt with the other.


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het helemaal geen slechte smoes! Mam en ik waren ijsklontjes toen we gisteren thuis kwamen van rommelmarkten ...
    Het zijn weer mooie tekeningen, knap hoor die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen