zaterdag 24 september 2011

Verzoeknummertje

Op verzoek van Karen, een lachend zelfportret vandaag! En dan kan ik jullie meteen de reden vertellen waarom ik altijd zo serieus/sacherijnig kijk op de zelfportretten: dat is een kwestie van concentratie ;-)
Nee echt, probeer het maar eens: jezelf portretteren terwijl je in de spiegel kijkt. Je móet je concentreren op het tekenen, vandaar die intense blik (kijk ook maar eens naar zelfportretten van anderen: zodra ze zo intensief kijken, kun je er donder op zeggen dat het getekend/geschilderd is m.b.v. een spiegel). Maar goed, ik doe dus inderdaad verzoeknummertjes :-) en ik kan je zeggen: niet te doen dit! Probeer dat ook maar eens: een spontane lach langer dan een seconde vasthouden terwijl je in de spiegel kijkt… Mijn oplossing was het tekenen van 5 snelle schetsen in verschillende standen door elkaar heen. Goed genoeg, Karen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten