woensdag 27 juli 2011

In 3 stappen

Vandaag had ik het makkelijk, maar je kunt het ook zien als een extra moeilijkheidsgraad: op de achterkant van de monoprint van gisteren stond natuurlijk al de balpen-tekening die ik had gemaakt om het beeld door te drukken!


Het hierbij laten zou wel ál te gemakkelijk zijn en bovendien niet eerlijk want deze tekening was dus eigenlijk van gisteren en niet van vandaag…
Ik besloot eerst nog wat verder op deze snelle schets door te werken met balpen en de schaduwen aan te geven.


Nu kwam een moeilijk moment! Ik vond de tekening eigenlijk al best wel leuk zo. Maar ik had mezelf voorgenomen om ook nog iets met aquarelverf te doen. Bovendien zou ik nu naar mijn idee veel te snel klaar zijn. Maar het gevaar bestond wél dat ik het nu helemaal zou verpesten…
Ik heb het er toch maar op gewaagd; ‘If you do what you always did, you will get what you always got’, nietwaar? Zeggen jullie maar of ik eerder had moeten stoppen!

4 opmerkingen:

  1. Nee, dit vind ik práchtig. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind ze allebei mooi Tineke, maar de laatste heeft toch net iets meer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is erg mooi geworden! de aquarel erbij maakt het een stuk levendiger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, bedankt mensen! Ik ben de laatste tijd mijn best aan het doen om wat minder voorzichtig te zijn met tekeningen; altijd veel te bang dat ik dingen ‘verpruts’!

    BeantwoordenVerwijderen